Crveni Mars i pomračen Mjesec u bliskom susretu na nebu

pomrcina mjeseca VREMENA 27072018 espenak

Posluže li nas večeras vremenski uvjeti nakon zalaska Sunca na našem se nebu istovremeno događaju dva zanimljiva, ne baš česta i (što je najbolje!) golim okom vidljiva događanja. Pomrčinu Mjeseca možemo pratiti odmah po izlasku Mjeseca (20:29) nad obzorjem, no kako Sunce zalazi u 20:37 trebati će pričekati kojih pola sata da nebo na istoku polako počne tamniti. U međuvremenu sve veći dio Mjesečeva diska biti će pomračen da bi u 21:30 naš prirodni satelit u cijelosti bio u prostoru Zemljine sjenke. Totalitet pomrčine trajati će sve do 23:13 a kraj pomrčenja Zemljinom sjenkom nastupa u 00:19 (subota, rano ujutro). Crveni planet Mars za svo to vrijeme nalaziti će se nešto niže Mjeseca. Kako noć bude sve tamnija to će njegov izraziti crvenkasti sjaj biti sve izraženiji. Ovaj je planet upravo danas (27. jula) u opoziciji ali i perihelu, što znači da nam se približi na svega šesdesetak milijuna kilometara (ove godine na 57.7 milijuna km) a takve se prigode događaju svakih 15, odnosno 17 godina naizmjence. Doduše vrijedni astronomi znaju kako će Mars baš naj naj bliže Zemlji biti 31. srpnja zahvaljujući nebeskoj mehanici, no razlika je vrlo mala između ova dva datuma.

„Krvavi Ares (Mars, bog rata) najbliže Zemlji, pun Mjesec u potpunoj pomrčini, blještava Venera na zapadu, dva divovska planeta Jupiter i Saturn gotovo pravilno raspoređeni jedan od drugog, od zapada prema istoku, pokoji meteor koji prolijeće među zvijezdama i par preleta Međunarodne svemirske postaje tijekom noći... Sve to potpuno sigurno i dostupno svakome od nas golim okom za gledanje. Dovoljno da bar na trenutak i vi uperite pogled ka zvijezdama?!

Imate li dalekozor ili teleskop, večeras je prigoda da obrišete prašinu sa leća i ne zaboravite napraviti pokoju sliku, makar i mobitelom. Pošaljite nam fotografije, rado ćemo ih objaviti. Uostalom, može li bolji ulet u vikend raspoloženje od ovog nebeskog poklona?

potpuna pomrcina mjeseca MR i MT

Pomračenje Meseca od 27. jula 2018.

Pomrčina Mjeseca i parada planeta