Astronomski sumrak je bio poprilično obećavajući te večeri u nedelju 16. maja. Mladi Mesec je bio u zalasku a na zvezdanom nebu su se  jasno prikazala prolećna sazvežđa sa zvezdama sve do zvezda 5. magnitude iz mog dvorišta u predgrađu Zrenjanina.

Kometa 2
Položaj komete C/2020 T2na nebu

Kometa 1
Kretanje komete C/2020 T2 u narednom preiodu

Prvo sam započeo potragu za kometom C/2020 R4 (ATLAS) i koja se krila u sazvežđu Berenikine kose. Pretraga neba po ranije načinjenoj zvezdanoj mapi ipak nije urodila plodom i shvatio sam da su tanki oblaci prekrili nebo i sakrila kometu od mog pogleda kroz 35-centimetarski Dobson. Zatim, okušao sam se sa drugom kometom planiranom za posmatranje te večeri i koja je obitavala u sazvežđu Lovačkih pasa a koje je u kulminiralo visoko na nebu u tim trenucima.

Potraga za C/2020 T2 je trajala relativno kratko, pravac je bio i više nego dobro definisan jer se kometa nalazila na svega par stepeni od sjajnog globularnog jata, Mesijerovog objekta M3 jasno uočljivog i u tražiocu 9X50. Ubrzo se u teleskopu 355/1650 na povećanju 110X prikazao sjajni maleni magličasti objekat uočljiv čak i direktnim pogledom.

Nisam odoleo i probao sam kako kometa izgleda na povećanju 236X uz primenu UHC-S filtera i nisam zažalio. Iako je objekat potamneo, lepo se odvojio od pozadine ostavljajući utisak povećeg kružnog oblačka sa na momente svelucavim jezgrom što je sve prikazano na priloženim skicama u trenucima 23h20minuta po lokalnom vremenu.

Stavite kursor na ilustraciju