C/2014 Q2 (Lovejoy)

Građani Trebinja koje interesuje astronomija, bili su u prilici da 13. januara 2015. godine posmatraju nebeska tijela kroz teleskope Trebinjskog astronomskog udruženja (TAU). Zahvaljujući kristalno vedrom nebu, tokom skoro dvočasovnog posmatranja, oko 70-ak naših sugrađana, pored objekata zimskog neba, bacilo je pogled na kometu Lovejoy. Kometa je privukla naviše pažnje zbog njenog sjaja oko +4,0 magnitude, sjajnog jezgra i difuznog repa koji se zbog gradske rasvijete teže uočavao.

Pored trebinjskih astronoma, svoj 20-cm teleskop reflektor donio je Marko, astro amater iz Dubrovnika, koji je o amaterskoj astronomiji u Dubrovniku istaknuo: - ''U Dubrovniku ne postoji astronomsko društvo iako ima pojedinaca koji posmatraju nebo za svoj užitak. Broj javnih posmatranja za građane je mali u odnosu na ono što ovdje rade trebinjski astronomi. Vjerovatno je razlog u nedovoljnoj organiziranosti nas amatera, iako imamo kvalitetne teleskope i opremu. Ovo je moje drugo posmatranje sa članovima TAU, a u Trebinju smo imali prvo zajedničko posmatranje za građane početkom novembra. Astronomija je lijep hobi, a pored upoznavanja zanimljivih dalekih objekata u Svemiru i njihovih tajni, druženjem se upoznaju i zanimljivi ljudi. ''

U razgovoru sa posjetiocima tokom posmatranja, velika većina je potvrdila da bi za Trebinje bilo važno postojanje gradske astronomske opservatorije. Pored naučnog, obrazovnog, kulturnog i turističkog značaja, bilo bi dobro da ljubitelji astronomije i naši sugrađani prilikom noćnih posmatranja, budu zaštićeni od hladnog vjetra u ovako ''zubatim'' vedrim zimskim noćima.

01   02