Dont Look Up 2021 film
By http://www.impawards.com/2021/
dont_look_up.html, Fair use, Link

Možemo reći da je u pitanju film snimljen po mogućem događaju. Znamo za Ortov oblak u kome kruže milioni kamenoledenih gromada od kojih se povremeno neka uputi ka unutrašnjosti Sunčevog sistema. Znamo i da će spoljne planete, prvenstveno Jupiter skrenuti ta tela od sudara sa Zemljom, i da su šanse udara u Zemlju vrlo male, ali ne i nemoguće.

Telo, kometa, meteor, veličine 10km, koje bi doletelo do Zemlje prosečnom brzinom kretanja kometa i meteora od 30 km/s oslobodilo bi toliko energije da bi izazvalo opštu kataklizmu. NASA je pre mesec dana poslala svoj prvi satelit, u okviru programa DART za zaštitu planete Zemlje, sa kojim će pokušati, udarom satelita u meteor, da pomeri jedan mali meteor sa njegove putanje. O tome smo pisali OVDE.

Vratimo se filmu. Ovo nije prvi film o kometi koja preti Zemlji. U pitanju je satirična komedija koja daje izvanrednu sliku američkog potrošačko-narcisoidnog društva. Studentkinja astronomije, doktorant (Dženifer Lorens) i njen profesor (Leonardo Di Kaprio) otkrivaju kometu koja kruži unutar Sunčevog sistema. Prvi problem: njena putanja je vodi ka direktnom sudaru sa Zemljom. Drugi problem: skoro da nikog nije briga. Predsednici SAD (Meril Strip) je važnija izborna kampanja; industrijalcima kako da profitiraju od komete koja se sastoji od dragocenih retkih zemalja. Kina i Rusija su nesposobne da nešto preduzmu; narod je podeljen, kao što neki veruju u ravnu zemlju, tako mnogi veruju da kometa ne postoji, da će promašiti Zemlju itd. Društvene mreže su ljudima glavni prioritet, ne dolazak komete.

Rezime: Komedija na temu kraja sveta.

Za: Vrlo dobra parodija; dobar kasting i dobra gluma.

Protiv: Prvih sat vremena drži pažnju; u drugom satu ima ponavljanja pa je utisak razvučenosti radnje.

Znamo da je komedije najteže napraviti. Posebno u vremenu kada je skoro sve postalo sopstvena suprotnost i satira, tako da mu možemo progledati kroz prste i preporučiti.

Evo ocene filma članova Viber grupe Astronomija:

Toma Bandin: Preporuka za jedan dobar film. Ne odgovaram za eventualne nervne slomove, aritmiju ili bilo kakve druge zdravstvene tegobe koje ćete sigurno imati tokom i posle gledanja ovog filma.

Danijel Reponj⁩: Teško smeće od filma!

Beha: Film sam preporučio prijateljima, nažalost ne kao Odiseja ili Gravitacija ili svi ti sjajni SF filmovi nego realnost koja je jeziva. Nekako sam tu prepoznao i Trampizam i Elonmasksizam i ovisnost o internetu na pogrešan način...