Crne rupe su proždrljiva tela, monstruozni svemirski objekti, koji sve, baš sve pred sobom gutaju i u tome su nezasiti. Ako vas crna rupa zahvati ne postoji čak ni u najmaštovitijim naučnim teorijama nikakva šansa da je izbegnete i budete pojedeni. A sa svakim proždranim objektom crna rupa postaje veća i alavija, a time i sve opasnija.

simulated bh
Umetnička vizija crne rupe u galaksiji, NASA

Ali, koliko je ta proždrljivost crnih rupa velika opasnost za nas, za našu planetu, za Sunčev sistem, galaktički krak i sve ostalo u galaksiji? Hoće li gigantska crna rupa koja vreba iz središta naše galaksije vremenom progutati sve, celu galaksiju? Jesmo li bezbedni od crne rupe ili nas pre ili kasnije čeka sudbina da budemo dezintegrisani u njoj? Možda u jednom trenutku samo prestanemo da postojimo?

Sunce

Ono što je dobro i što nas spašava crne sudbine je to što crna rupa ima svoj domet. Ako ste izvan njega, dobro je. Zapravo u tome postoji sličnost između crne rupe i npr. zvezde. Ako bi naša planeta pala na Sunce sasvim bi se pretopila u sastavne elemente i više nikakvog traga od nje ne bi bilo. Ali planete milijardama godina bezbedno kruže oko Sunca bez ikakve mogućnosti da na njega padnu. U redu, ako bi se desio neki poremećaj u Sunčevom sistemu, recimo u njega upadne gigantsko telo, ili pored Ortovog oblak prozuji ogromna zvezda pa ona time izazove gravitacioni poremećaj kolosalnih razmera – to bi možda moglo da poremeti hiljadu-milenijumski red među planetama te one konačno promene svoje putanje i onda budu totalno izbačene iz svojih orbita pa neke odlutaju u međuzvezdani prostor, a neke možda zaista krenu ka Suncu i rastope se u njemu. Ali takav scenario nije ni na vidiku i postoje mnogo realnije opasnosti o kojima treba da brinemo. Eto, u takvom nekom slučaju možemo se sudariti sa našom zvezdom. A isto je i sa padom u crnu rupu.

Dakle, možete da kružite oko crne rupe čitavu večnost bez ikakve šanse da joj se približite dovoljno za crnu sudbinu i pre ćete i vi i vaša planeta istrunuti u tom plesu oko crne rupe nego što ćete postati njen sastavni delić.

Crne rupe su monstrumi, ali srećom daleki monstrumi čija snaga ne dopire do nas.