Vansolarne planete

Otkrivena prva planeta u drugoj galaksiji?

m51

Ako se potvrdi da je zaista detektovana planeta u drugoj galaksiji, a za sad su dokazi za to dosta uverljivi, biće to značajno otkriće, ali više zbog umešnosti tima koji je na njemu radio nego zbog samog dokaza da takve planete postoje. Jer, logično je da postoje bar u galaksijama poput naše, dakle u spiralnim galaksijama koje imaju materijala za stvaranje takvih tela. I u našoj galaksiji dugo se očekivala potvrda postojanja vansolarnih planeta, ali je tehnologija tek krajem prošlog veka omogućila da se one i otkriju. Prva takva zapažena je 1992. godine, da bi u današnje vreme njihov broj narastao na više hiljada.

Koliko vansolarnih planeta je otkriveno i koliko ih ima?

VSP1

Vansolarne planete, ili egzoplanete kako se često nazivaju, su tela koja kruže oko drugih zvezda. Jasno je da se radi samo o većim telima jer manja, koja bi se mogla svrstati u druge kategorije, sa sadašnjom tehnologijom ne možemo da detektujemo. Ali, koliko ih je poznato?

Koliko dugo mogu da žive planete u višestrukim zvezdanim sistemima