jwst

Mlade, utegnute, opake i divlje!

ss1Crop

Pillars of Creation, ili kako to prevodimo na naš jezik, Stupovi Stvaranja u zvjezdanoj maglici M-16 (Orao)  zaista zaslužuju svoj naziv. Na relativno malom prostoru smjestilo se zvjezdano rodilište tisuća i tisuća zvijezda u koloritnom kaosu međuzvjezdanog plina i prašine, „svega“ 7.000 svjetlosnih godina daleko od nas, u zviježđu Zmije, sezonalno vidljivo iz naših krajeva.

Opširnije: Mlade, utegnute, opake i divlje!

Write comment (0 Comments)

JWST: Najbolji snimak Neptuna do sada!

Neptun WHW

Svemirski teleskop Džejms Veb (James Webb Space Telescope, JWST) nam je pokazao na snimku koji je objavljen 21. septembra ove godine daleku planetu Neptun u novom svetlu i to je bez sumnje najbolji do sada snimak ove planete. I ne samo da planetu vidimo u impresivnim detaljima nego nam on otkriva i do sada sasvim neviđene Neptunove prstenove.

Opširnije: JWST: Najbolji snimak Neptuna do sada!

JWST: Neslućeno dobre fotografije Jupitera

jupiterCropUzbuđenje naučnika dobrim kvalitetom fotografija koje stižu sa Svemirskog teleskopa James Vebb (JWST) nikako se ne stišava jer sve popularniji teleskop stalno šalje nove veličanstvene snimke. Ovog puta radi se o Vebom pogledu na najveću planetu Sunčevog sistema, o Jupiteru. Zaista, toliko toga se na ovim snimcima vidi, svakako više nego što su naučnici očekivali.

Opširnije: JWST: Neslućeno dobre fotografije Jupitera

Write comment (0 Comments)

Šta će otkriti Džejms Veb svemirski teleskop?

Svemirski teleskop Džejms Veb (JVST) će videti ono što nijedan drugi teleskop ne može. Teleskop će moći da proučava najstarije galaksije u svemiru. Njegovo veliko ogledalo i infracrveni instrumenti će moći da detektuju molekule vode, ugljen-dioksida i amonijaka u atmosferama udaljenih egzoplaneta i u ledu i prašini koji formiraju zvezde, planete i komete. Naučnici kažu da će nam proučavanje ovih molekula i saznanja o hemijskim reakcijama koje se dešavaju na ovim mestima pomoći da razumemo kako se formiraju planetarni sistemi. Te informacije će nam reći da li su uslovi za život jedinstveni samo za naš solarni sistem ili da su uobičajena pojava u svemiru.

Opširnije: Šta će otkriti Džejms Veb svemirski teleskop?

Write comment (1 Comment)

Džejms Veb je spreman da nam pošalje nikada jasnije slike svemira

JWST DT 1crop

NASA je najavila da će 12. jula 2022. objaviti prve slike koje je napravio svemirski teleskop Džejms Veb. Te slike biće početak nove ere u astronomiji. Veb je najveći svemirski teleskop ikada napravljen i slaće nam naučne podatke koji će nam pomoći u traženju odgovora na pitanja o najranijim trenucima univerzuma i omogućiće astronomima da proučavaju egzoplanete detaljnije nego ikada ranije.

Opširnije: Džejms Veb je spreman da nam pošalje nikada jasnije slike svemira

JWST u punom fokusu

JWSTkonacnoCrop

Mozaik od pet različitih slika prepunih zvezda prikazuje vidno polje svemirskog teleskopa Džejms Veb viđenih kroz njegova četiri naučna instrumenta i njegov fini senzor za navođenje, u punom fokusu. Veb pokazuje deo polja od stotina hiljada zvezda Velikog Magelanovog oblaka, male satelitske galaksije Mlečnog puta preko svih senzora opservatorije.

Opširnije: JWST u punom fokusu