Astronautika: misije

x37b1
Snimak X37b u svemiru s detaljima same letjelice

Američka vojska nedavno je u svemir lansirala bespilotnu letjelicu X37b. Osim šturih uopćenih podataka o njoj se zna veoma malo, a i vjerodostojnost tih podataka nalazi se pod upitnikom. Da sve ipak ne bi bilo tajno pobrinuo se američki astronom (pseudonim; HelloBozos) iz Orlanda na Floridi. On je svojim amaterskim teleskopom i kamerom uz pomoć poznatih podataka o orbitalnim parametrima letjelice X37b te svojim vlasititm opažanjima uspio snimiti vojnu letjelicu nekoliko stotina kilometara iznad Zemlje! Na njegovim se snimcima uočavaju detalji poput krila i specijalnog solarnog panela letjelice. To je prvi snimak detalja letjelica za vrijeme njezina boravka u svemiru koji je napravljen mimo vojnih struktura. Oni koji su makar jednom pogledali kroz teleskop znaju koliko je to složen zahvat. I najmanja trešnja ili pomicanje teleskopa uzrokuje neoštru, drmusavu sliku. Floridski astronom za ove je snimke imao svega nekoliko sekundi vremena da sve parametre rada teleskopa i kamere aktivira u pravom trenutku..

x37b2
X37b uhvaćena u kadar astronoma

O X37b već smo pisali, riječ je o letjelici čija namjena nije točno poznata, svi režimi leta u cijelosti su prepušteni računalima, a njezin je vanjski izgled nalik umanjenoj kopiji američkih raketoplana. X37b je letjelica bez pilota a računa se da će tijekom svog prvog leta u svemir tamo provesti najmanje šest-sedam mjeseci.

Mogućnosti astronoma čak i s skromnom opremom na ovaj način najavljuju kako se svemirske letjelice ma kako tajne bile uskoro neće moći sakrivati pred njihovim kamerama.