Svemirska postaja vidljiva duž cijelog Jadrana

ISS26jul 1

Večeras u vremenu od 22:32 do 22:36 Međunarodna svemirska postaja preletjeti će na samo 400-tinjak kilometara iznad Istarskog poluotoka. Prilaz našim krajevima je nisko iz smjera sjeverozapada da bi se ubrzo popela do zenita a zatim nastavila ka jugoistoku.

U prvim trenutcima kada večeras ugledamo ISS ona će se nalaziti iznad kanala La Manche i od nas biti udaljena 2350km. Za svega tri minute preletjeti će cijelu Francusku, Švicarsku, sjevernu Italiju i kao sjajna zvijezda nadletjeti centralnu Istru na svega 420km iznad Vidulini. Svoj put ka jugoistoku nastavlja prateći našu obalu Jadranskog mora da bi u 22:36:21 iznad centralne Dalmacije i BiH ušla u Zemljinu sjenku te se izgubila među zvijezdama za opažače na Zemlji.

Prelet ISSa vidljiv je golim okom, traje svega nekoliko minuta a ono što vidimo je (u ovom slučaju) daleko najsjajnija „zvijezda“ koja bešumno putje nebom te nema nedoumice što smo vidjeli.

Prolaske svemirskih letjelica vidimo zbog odbljeska Sunčevog svjetla kako od samog tijela istih a posebice od fotonaponsklih panela, u slučaju ISSa i od velikih radijatora topline. Potonje zvuči luckasto jer iako je svemir jakoo hladno mjesto, temperature su oko -200°C, problem na ISSu nije toliki sa grijanjem već s hlađenjem. Nema medija (zraka) za odvodnju toplote!

ISS26jul 2