Astronauti i kozmonautkinja zajedno ka ISSu

Screenshot 20221005 180146

Danas 05.10.2022., drugog dana Svjetskog tjedna svemira, u 18:16 po našem vremenu (UT+2) na petomjesečnu svemirsku misiju sa  Floride krenulo je četvero svemirskih letača. Američka astronautkinja Nicole Man, njezin kolega Josh Cassada, japanski astronaut Koichi Wakata i ruska kozmonautkinja Anna Kikina. Poletjeli su u svemirskom brodu Dragon kompanije SpaceX. Raketi-nosaču Falcon-9 trebalo je svega devet minuta prije nego je plišana lutka, medvjedić, slobodno zaplovio brodom, ukazujući kako su stigli u Zemljinu orbitu. Sve sekvence lansiranja, leta te sada boravka u svemiru protekle su po planu. Za dvadesetak sati ova će četveročlana posada „pokucati na vrata“ ekipi na ISSu. Punih pet mjeseci ostati će zajedno u orbiti oko Zemlje.

dragon posada kikina

Impresije ovih profesionalaca tijekom leta i dolaska u orbitu na američkom (engleskom), japanskom, ruskom jeziku odzvanjale su tijekom direktnog prijenosa u realnom vremenu poput milozvučnih plesnih koraka koji danas tako trebaju čovječanstvu. Thanks i Spasiba izrečene u istoj misiji, istom svemirskom brodu, izrečene od strane dvije žene, amerikanke i ruskinje ono su što nam na Zemlji danas nedostaje.

Tko zna u kakav će se one svijet vratiti za stotinu i pedeset dana. Svemir je ne jednom pokazao kako osim tehnološkog napretka simbolizira i našu, čovječnu, zadnju liniju obrane nad teškim i mučnim stvarima koje čovjeka muče ovdje na Zemlji.

U trenutcima kada objavljujemo ovaj članak svemirski letači nalaze se na zatvorenoj, privatnoj, radio-komunikaciji s Zemljom. Upravo je u tijeku redovna medicinska provjera njihova zdravstvena stanja. Dvadesetak sati do prelaska iz skučenog svemirskog broda u prostrane* odaje svemirske postaje možda se čini dugim periodom vremena (22:57, 06.10.2022.). No prilika je to za uživanje u pogledu na jedan prekrasan plavi planet kojeg zovemo Zemlja. Ova misija Dragona nosi oznaku Crew-5.

Nakon lansiranja Dragon je dva puta tijekom večeri bio vidljiv* s naših prostora prilikom nadlijetanja.

Bilo je i u prošlosti međunarodnih posada, u nekim trenutcima to nekako postane normalno i mediji  tome niti ne posvećuju posebnu pažnju. U ovom slučaju učinimo i sami izuzetak. NASA i Roscosmos rame uz rame, zastave SAD i Rusije na grudima Anne i Nicol sjedalo uz sjedalo. Ugledajmo se u njih!

IMG 0742e7c54780699672b7681f971dfab1 V