Danas točno u 12:49 sati po našem vremenu s najzaposlenijeg svjetskog kozmodroma - ruskog Baikonura obavljeno je uspješno lansiranje svemirskog broda Sojuz TMA 14 s tročlanom posadom u veoma teškim meteorološkim uvjetima. Gennady Padalka, Michael Barratt i svemirski turista Charles Simonyi na putu su prema svom odredištu - Međunarodnoj svemirskoj postaji (ISS).

Zanimljivo je napomenuti kako se u ovom trenutku istovremeno u svemiru nalazi čak trinaestero astronauta! Trojica pomenutih u Sojuzu TMA 14, još trojica na ISSu i sedmorica u raketoplanu Discovery koji upravo kreće u proceduru slijetanja. Ovo je rekord istovremenog broja ljudi u svemiru, izjednačen s samo još dva takva slučaja i to iz 1995. i 1997. kada su u svemiru bila sedmorica astronauta u misijama raketoplana, a po troje u tadašnjoj svemirskoj postaji MIR i svemirskom brodu Sojuz.

Pristajanje na ISS planirano je u 14:14 tijekom subote. Padalka i Barratt će kao zapovjednik, odnosno letni inženjer predstavljati dio tkz. 19. ekspedicije na ISS u sklopu koje ih na postaji već očekuje japanac Koichi Wakata. Dosadašnja stalna posada ISSa (ekspedicija 18., Michael Fincke i Yury Lonchakov, Sandra Magnus) vratiti će se 07. aprila na Zemlju svemirskim brodom Sojuz TMA 13 koji se otprije nalazi parkiran uz ISS. Njihova kolegica Magnus već je na putu kući raketoplanom Discovery.

Zbog povećanja stalne posade ISSa s troje na šestero članova tijekom maja ove godine, Rusi su već prije najavili kako će se teško naći mjesta za svemirske turiste na njihovim letjelicama. Ipak, možda jednu od posljednjih prilika imao je šesdeset godišnji Charles Simonyi koji je zadovoljstvo 12 dnevnog boravka u svemiru Ruskoj svemirskoj agenciji platio 35 milijuna USD. No Simonyi je ovim letom postao prvi svemirski turista koji je dva puta leto u svemir. Prije nešto više od dvije godine također je boravio desetak dana u svemiru, što ga je onda koštalo 25 milijuna USD.

Tijekom aprila astronauti će biti veoma zaposleni posljednjim pripremama za prihvat novih kolega koji će im u stalni boravak doći svemirskim brodom Sojuz TMA15. Bude li sve prema planu Roman Romanenko, Frank De Winne i Bob Thirsk spojiti će se s ISSom 29. maja.  Ekspediciju 20. prvu u povijesti svemirskih letova sastavljenu od čak šest članova činiti će dva Rusa te po jedan Amerikanc, Kanađanin, Europljanin i Japanac. Astronauti iz pet različitih država na simboličan će način pokazati kako je veliko partnerstvo Rusije, Amerike, Kanade, Europe i Japana pred samim završetkom stvaranja velike svemirske stanice u Zemljinoj orbiti. Iskustva koja sada dobijamo temelj su za naredne svemirske misije prema Mjesecu, Marsu i dalje..