Bliži se ljeto i većina će nas poželjeti bar nekoliko dana mira i tišine u nekoj toploj morskoj laguni, no lagune postoje i u svemiru. Argentinski astronomi amateri Julia Arias i Rodolfo Barbá fotografirali su jednu od takvih laguna koristeći veliki teleskop Gemini South smješten u Čileu. Kolorit boja dobijen je naknadnom obradom no sama maglica koju astronomi katalogiziraju kao M-8, Laguna zaista je pravi biser među sličnima svoje vrste. Na fotografiji koju donosimo nalazi se prikazan dio Laguna maglice, tkz „Južna hrid“.

Svemirska Laguna nalazi se u zviježđu Strijelca, vidljivom i na našem dijelu neba u ovo doba godine. Od nas je udaljena oko 5.000 svjetlosih godina. Zvijezde koje vidimo na fotografiji ne pripadaju samoj maglici, one se nalaze ili ispred ili iza nje. Mamutski stupovi međuzvjezdane materije tvore koloritne oblake različitih boja, već prema koncentraciji pojedinih kemijskih elemenata u njima. Prema kemijskom sastavu tu se događa veliko zvjezdano mrijestilište mnogobrojnih zvijezda u nastajanju. Autori fotografije kažu kako je njihov uradak najsličniji prizoru koji bi vidjeli ispred naših očiju da se nalazimo neposredno u blizini ove velike maglice.

kliknite na sliku