Staršip SN9 kompanije SpaceX je dobio dozvolu za let. SN9 je leteo ali se kao i SN8 razbio i eksplodirao. Pri tome ovo je bilo lošije prizemljenje od SN8, ako se može govoriti o boljem i lošijem sletanju sa eksplozijom. Dok je SN8 udario o tlo u vertikalnom položaju, a SN9 bio je nagnut više od 45 stepeni.

1

1. Trenutak paljenja motora Staršipa prototipa SN9. Pored njega stoji sledeći SN10 za sledeći let.

2

2. Poletanje, let, manevar prelaska na trbuh i spuštanje su delovali korektno.

Poslednji manevar, prelaska iz horizontalnog u vertikalni položaj nije uspeo. Upalio se jedan motor. Staršip se zakrenuo u potreban vertikalni položaj, ali nije ostao u tom položaju, nego je premašio i nagnuo se za još 45 ili više stepeni i razbio se o tlo.

3

3. Prilazak tlu pod sa jednim motorom, pod lošim uglom i velikom brzinom.

4

4. Udarac o tlo, pucanje konstrukcije, plamen iz motora zahvata rezervoare. Ovde Staršip izgleda kao na istorijskoj slici tragedije cepelina Hindeburg. Možete je pogledati ovde.

5

5. SN9 završava u eksploziji kao i SN8. Trnovit je put do zvezda. Iz ovog ugla čini se da je SN10 bio blizu eksplozije.

Deluje da je brzina u trenutku dodira tla bila veća nego brzina koju je imao SN8. Čekamo saopštenje zašto je pri sletanju radio samo jedan motor. Deluje da se ništa nije napredovalo od prethodnog leta. Ali to ne možemo znati. Kompanija koje jedina ima višegodišnje iskustvo uspešnih vertikalnih prizemljenja raketa sigurno zna šta radi.

Meni su čudne noge, bolje rečeno nogice na Staršipu. One jesu velike kao čovek (imam negde sliku čoveka pored noge, nisam mogao da je nađem u vreme pisanja ovog teksta), ali su nesrazmerno male prema telu i masi Staršipa. To postaje jasno kada ih uporedimo sa ogromnim nogama na Falkonu 9, koje plus imaju i cilindre koji amortizuju udar, i to lakše rakete.

6

6. Slika prikazuje veličinu nogu na Falkonu 9 u odnosu na čoveka. Od oka 6 do 8 metara, amortizeri preko 12 metara. Zvaničnih podataka nema.

Male čvrste noge na Staršipu zahtevaju sletanje sa brzinom skoro nula da ne bi došlo do deformacije ili loma konstrukcije rakete. Takođe ako uporedimo raspon nogu na Falkonu, koji je ogroman, pružajući sigurnost u slučaju da raketa ne sleće pod idealnim uglom. Deluje da Staršip treba da ostvari nemoguće, da sleti sa brzinom skoro nula, i pod uglom od 90 stepeni, plus minus neka minimalna tolerancija. Naravno, ova neuspela sletanja nisu uzrokovani malim nogama, to je verovatno sledeće na redu.

Mask je pre leta objavio da se neće nekoliko dana oglašavati preko Tvitera. SN10 je na postolju, njegov let se očekuje, po neproverenim izvorima, za oko 2-3 nedelje.

 


Komentari

  • Boris Saksida said More
    Dragane,....baš lepo!A Marino.....baš... 4 sati ranije
  • Boris Saksida said More
    Ko bi sve to (barem malo!)... 4 sati ranije
  • Boris Saksida said More
    R.I.P. 4 sati ranije
  • Neđo said More
    Čovjek na Mjesecu do kraja ove decenije... 15 sati ranije
  • Dragan Tanaskoski said More
    Srbija je u malo boljoj situaciji od... 21 sati ranije

Foto...