Nasa je ponovo, odložila lansiranje James Webb Space Telescope, ovog puta za narednih deset meseci. Ovo su danas izjavili zvničnici čuvene agencije. To znači da će teleskop, po novom planu biti lansiran krjem marta 2021.

JWST HST primary mirrors

Već se i ne pamti koje je ovo odlaganje po redu. Teleskop se gradi od 1996. godine, a njegovo lansiranje stalno odlaže. Prvobitni plan je bio da teleskop postane operativan 2007. godine, pa onda 2009. zatim 2010. itd. da bi danas Nasa izjavila kako je plan da teleskop bude lansiran 2021. Naravno sa svakim odlaganjem i vena teleskopa raste, od pola milijarde dolara koliko je on koštao 1997. do skoro 10 milijardi koliko ta cena iznosi sada.

Ovog puta do odlaganja lansiranje došlo je na preporuku nezavisne komisije koja nadgleda proces razvoja teleskopa. Ona je skrenula pažnju na više mogućih nedostataka, između ostalog i na neke ljudske faktore koji bi mogli da ugroze uspešno lansiranje i rad ovog teleskopa. Između ostalog pominje se da su tehničari koristili pogrešan rastvarač za čišćenje pogonskih ventila, da su nepravilno postavili štitnik od Sunca pre izvršenje ključnog testa itd.

1280px James Webb Space Telescope 2009 top