M42 1

Nove slike neviđene prostorne rezolucije i spektralne osetljivosti sa NIRCam, Vebove kamere za bliske infracrvene zrake. Ovo su dva, do sada, među najvećim Vebovim mozaicima nastali iz posmatranja na kanalu kratke i duge talasne dužine.

U središtu Orionove magline (M42), ispod Orionovog pojasa, mlado trapezasto jato zvezda ultraljubičastim zracima osvetljava okolni gas i prašinu. Protozvezde u formiranju, u molekularnom oblaku OMC-1, iza, su riznica za proučavanje formiranja zvezda i njihove rane evolucije. Ovde se mogu videti raznovrsne pojave i objekti: izlivi i diskovi koji formiraju planete oko mladih zvezda; smeđi patuljci; slobodno plutajući planetoliki objekti i regioni fotodisocijacije u kojima zračenje masivnih zvezda zagreva, oblikuje i utiče na hemiju gasa.

Levo od klizača (na donjem linku) ili prva slika (na postu), sa kratkotalasnog kanala prikazuje maglinu, njene zvezde i mnoge druge objekte u bliskom infracrvenom spektru. Mnoge mlade zvezde su okružene gustim diskovima gasa i prašine u kojima se možda formiraju planete. U nekim slučajevima diskove razara intenzivno ultraljubičasto zračenje i jaki vetrovi masivnih zvezda u regionu. Vidljivo na zumiranim slikama.

Desno od klizača ( na donjem linku) ili druga slika (na postu), sa dugotalasnog kanala otkriva molekule gasa i prašinu u infracrvenom, ali u nižoj prostornoj rezoluciji nego na kratkotalasnoj slici. Jonizovani gas je ljubičaste boje, dok mešavine prašine i molekularnog gasa okolo je crvene, braon i zelene boje. Svetli zaliv u gornjem levom uglu je erodiran masivnim zvezdama i ima mnogo urezanih stubova gasa i prašine.

Za generisanje ove dve kompozitne slike korištena je velika količina podataka. Ukupno 2400 pojedinačnih slika snimljenih kroz pet NIRCam kratkotalasnih filtera je kombinovano da bi se napravio kompozitni prikaz u boji pune kratke talasne dužine, dok je 712 pojedinačnih slika u šest NIRCam dugotalasnih filtera kombinovano da bi se dobio dugotalasni filtrat.

ESASky Orion Nebula in NIRCam long-wavelength channel on ESASky omogućuje lako istraživanje mnoštva zanimljivih izvora koji se nalaze u njima. Mozaik kratkih talasa maksimizira Vebovu ugaonu rezoluciju i otkriva prelepe detalje u diskovima i izlivima. Dugotalasni mozaik prikazuje zamršenu mrežu prašine i organskih policikličnih aromatičnih ugljovodonika.

M42 2