NASA je saopštila da je pomoću njenog teleskopa Kepler otkrivena do sada najmanja planeta. Planeta je veličine 1,4 Zemlje, masa joj je veća 4,6 puta, a ime koje je dobila je Kepler 10b. Takođe, ova planeta je pripada planetama Zemljinog tipa, za razliku od do sada otkrivenih planeta gasovitog (Jupiterovog) tipa.

kepler_rocky_planet_full
Slika: Umetnička vizija – Foto: NASA (kliknite na sliku)

Značaj otkrića dobija na težini sada kada se zna da se planete slične Zemlji mogu otkriti ovom metodom. Zo je bio i cilj Kepler misije.

Međutim, postojanje života na ovoj planeti je isključeno jer se nalazi previše blizu matične zvezde. Odnosno, bliža je 20 puta matičnoj zvezdi nego Merkur Suncu, što dovodi to toga da je temperatura na njenoj površini oko 1500 ºC.

Otkriće ove planete se zasniva na više od osam meseci prikupljanja podataka, od maja 2009. godine  do januara 2010. godine.

Teleskop Kepler ima veoma osetljiv fotometar koji je usmeren prema sazvežđima Labuda i Lire i u pravcu kretanja Sunčevog sistema. Usmeren je tako da mu sjaj Sunca ne pravi smetnje, odnosno gleda iznad ravni ekliptike. Fotometar beleži minimalne promene sjaja neke zvezde kada se potencijalna planeta nađe između teleskopa i zvezde.

LINKOVI O MISIJI KEPLER