Pročitavši na stranici Astronomskog Magazina o eksploziji Supernove zvijezde u galaksiji M82 u sazviježđu Velikog medvjeda, odlučio sam je potražiti teleskopom, jer ipak se radi o zvijezdi udaljenoj oko 12 miliona godina svijetlosti.

Vremenske prilike posljednjih dana u Trebinju bile su nepovoljne, sa mnogo kiše, a slične se predviđaju i za narednu sedmicu. Ipak prestankom padavina, pred večer 23. januara na zapadnom nebu povremeno bi se pojavljivali dijelovi bez oblaka. Oko 21:15 gotovo čitavo istočno nebo se razvedrilo u trajanju skoro jedan čas, dovoljno vremena da teleskopom potražim galaksiju M82. Traženo područje u Velikom medvjedu bilo je visoko iznad horizonta. U starom teleskopu reflektoru 140/1400 mm, na difuznom liku galaksije, jugo-zapadno od njenog središta, lako se uočavala zvjezdica odnosno Supernova SN2014j. Sjaj Supernove bio je 11,2 magnitude. Narednih dana njen sjaj će još rasti.

SN-2-crt

Na ilustraciji je umanjeni art crtež eksplozije Supernove urađen 2011. godine kada je također u Velikom medvjedu u galaksiji M101 eksplodirala Supernova. Tu Supernovu SN2011fe, pratio sam u periodu od 46 dana i u 20 mjerenja dosegnula je sjaj 9,8 magnitude. Obzirom da je galaksija M101 udaljena oko 21 milion godina svijetlosti, to je za očekivati da će ova Supernova biti vizuelno sjajnija u maksimumu.

Sjajna supernova u M82