Astronautika: misije

Nasa je upravo objavila kompozitnu sliku dobijenu od 142 fotografije sa Mastcam-Z kamerom rovera Perseverance. 142 spojene fotografije obezveđuju pun krug, panoramu od 360° kratera Jezero na Marsu. Lepo možemo da vidimo obod (kalderu) kratera Jezero. Izvanredno!

Krater jezero 1
Veći snimak

Krater jezero 2
Veći snimak

Članci o ovoj misiji:

Ljubomir
0 #4 Ljubomir 01-03-2021 12:36
-
- Da, ali ja razmisljam ovako: tamo postoje jake pescane oluje koje dugo traju i pada razno kamenje iz kosmosa koje atmosfera ne zaustavlja. Poznato "lice na Marsu" se vec okrunilo.
-2 #3 Miki 27-02-2021 17:35
Ljubomire, voda, vetar i zemljotresi su ono što na Zemlji menja teren. Atmosfera na Marsu je bliža vakuumu nego atmosferi zemlje, nema nikakvih atmosferskih padavina niti neke tekuće vode, a i geološka aktivnost je bliska nuli. Znači da nema gotovo ništa da utiče na eroziju i promenu terena.
Ljubomir
+1 #2 Ljubomir 26-02-2021 06:08
-
- Meni je cudno da delta neke reke moze da ostane tako dobro ocuvana 2-3 milijarde godina. Deluje mi kao da je voda (ili neka tecnost koja je bila unutra) nestala pre samo 1000 godina. Vise se deformisao Baringerov krater u Arizoni nego ovaj na Marsu.
dtanasko
+4 #1 dtanasko 25-02-2021 11:00
Kada vidim ove izvenredne snimke, ali i beživotnost dna jezera, sumnjam da tu mogu da se nađu ikakvi tragovi života. Da su u pitanju milioni godina, možda. Ali procene su da je tu bila voda pre više milijardi godina, to je predugo da bi ikakav trag ostao. Za to vreme tlo je preorano metoritima, peščanim olujama, kosmičkim zracima tako da je bilo šta organsko raščlanjeno na atome.