U sustini i jeste vrsta jonske propulzije, jer pomocu jonizovanog gasa (u vidu plazme) i radi, ali za VASIMR je speceficno da koristi drigaciji proces da se dobije taj jonizovani gas (emisija radio talasa kao kod fuzionih reaktora, tacnije ta tehnologija je preuzeta) i mocni magneti kojima se taj gas usmerava i stvara potisak. Ovako je moguce ostvariti znatno veci spacificni impuls (manju potrosnju goriva) sa istov ili vecom silom potiska u odnosu na "obican" jonski motor (bilo koju raniju varijantu). U tekstu pomenuta zastita koju magnetno polje pruza je, takodje, jako bitna stavka, kao i cinjenica da se kao gorivo koristi Argon, koji je jeftin i lako dostupan gas. Bitno je i da je VASIMR motore dosta lako skalirati i napraviti vece, pri cemu se efikasnost povecava sto je veci motor. Ovo zajedno sa ruskim najavama da obnavljaju rad na nuklearnim reaktorima za koriscenje u svemiru (Topaz I i II, mozda nesto novo) daje soludnu nadu da cemo nesto i da uradimo po pitanju Marsa.
Author: Gost

Komentari

  • Boris said More
    Baš legne ovaj "lagani" tekst!Lepo... 5 dana ranije
  • Baki said More
    Dobar tekst. Svetlost putuje oko 299,962... Pre 1 nedelje
  • Драган Танаскоски said More
    Kod akrecionih diskova, energija se... Pre 2 nedelje
  • Rapaic Rajko said More
    Jedno iskustvo astronoma amatera (moje... Pre 2 nedelje
  • Rapaic Rajko said More
    Hvala na odgovoru, mada mi nije bas sve... Pre 2 nedelje

Foto...