Asteroidi

Nekoliko zapažanja o asteroidima

253 mathildeKada su se stvarale planete Sunčevog sistema, pre oko 4,6 milijardi godina, nešto materijala je preostalo. Taj materijal je u opštem kovitlacu nastavio monotono i besciljno da kruži oko Sunca i to tako milijardama godina. Ali za naučnike taj otpad je dragocen. On svedoči o najstarijim danima Sunčevog sistema.

Opširnije: Nekoliko zapažanja o asteroidima

Proleteo asteroid

2022 GN1crop

Iz daljine gledano rano, na početku dana nas očešao jedan mali asteroid. Prošao je na 127.000 kilometara daleko od nas, što je otprilike jedna trećina rastojanja Meseca od Zemlje. Nekako je ta razdaljina, Zemlja - Mesec, astronomima mera za alarm. Kada neko svemirsko telo proleti na većem rastojanju astronomi su spokojni, ali kada je rastojanje manje oni podignu obrve i pažljivo računaju kolika je opasnost od udara.

Opširnije: Proleteo asteroid

Write comment (0 Comments)

PHA asteroid 7482 (1994 PC1)

A7482

Dana 18. siječnja (januar) 2022. godine u blizini našeg planeta proletio je jedan asteroid za kojega kažu da je potencijalno opasan po nas. Otuda mu i oznaka PHA (Potentially Hazardous Asteroid) i NEO (near-Earth object). Otkrio ga je Robert McNaught iz zvjezdarnice Siding Spring Observatory u Australiji, 9. kolovoza 1994. godine. Ovaj kameni asteroid veličine 1,3 kilometara spada u skupinu Apollo asteroida.

Opširnije: PHA asteroid 7482 (1994 PC1)

Asteroid 2019 OK

Ovih dana smo u čavrljanju na Viber kanalu Astronomskog magazina 90% vremena opravdano i sa razlogom posvećivali James Webb Space Telescope-u, a u ostalih 10% se ubacilo svašta. Od razmjene lijepih poruka sa dragim prijateljima, čestitki za Novu godinu ... Božić,  snivanja starih i novih Letenki ... itd.

Opširnije: Asteroid 2019 OK

Write comment (0 Comments)

Ko nam preti iz kosmosa?

udarNedavno sam započeo mini seriju o asteroidima opasnim za našu zemlju. Ukratko: Nasina letilica veličine 'Yuga' usmerena je tako da se zabije u asteroid, s namjerom da ga malo skrene s kursa. Test ima za cilj da pokaže našu tehnološku spremnost za slučaj da se u budućnosti otkrije realna pretnja od asteroida. Nažalost, od kometa nam ne bi bilo spasa. Ko su nam zapravo najveći kosmički neprijatelji?

Opširnije: Ko nam preti iz kosmosa?

Don't look up

asteroidi cekanje na sudnji dan

Ali ipak pogledaj gore

Jedan tipično holivudski proizvod filmske industrije zadnjih dana kola među nama, iznenađujuće, ali skoro pa jednako uspješno kao i zadnja inačica virusa. Don't look up, ipak, nije samo klasični američki filmski kliše, ima snagu i za nešto podosta više od toga. Dvoje mladih pronalaze prijetnju iz svemira koja će nas uništiti ne iznađe li se tehnološko riješenje uz blagoslov politike a ono izostaje jer se vlast bavi svojim nekim trivijalnostima tipa izbori sa neshodljivim lažnim obećavanjima (zvuči poznato zar ne?!). E da sad ne otkrivamo posljednje poglavlje filma, pogledajte ga sami.

Opširnije: Don't look up