Sateliti

Koliki najmanji krater možemo da vidimo na Mesecu?

krateriPrvo ćemo primeniti Dozovo ograničenje ("Dawes' Limit"), koje vrlo precizno daje maksimalnu rezoluciju dve jednako svetle tačke (bilo kod teleskopa, bilo kod mikroskopa). Ograničenje je dobilo ime poznatom britanskom astronomu Williamu Rutteru Dawesu (1799–1868). Ono iznosi:

Kolika je verovatnoća da Mesec bude prave veličine i udaljenosti od Zemlje da može da pokrije Sunce?

2Verovali ili ne, nije uvek prave veličine i udaljenosti, barem ne uvek. Mesečeva eliptička orbita približava ga Zemlji na 356.500 km u perigeju (kada je najbliži) i 406.700 km u apogeju (kada je najdalji), zbog čega se prividna ugaona veličina Meseca iz jedne krajnjosti u drugu menja za oko 15 stepeni.

Utvrđena priroda Tritonovih gejzira

1crop

Kada bi mene Rada Đurić pozvala u TV emisiju 'Da sam ja neko', rekao bih da bi želeo da posetim Triton. Samo Jelena zna zašto je to tako, ali nećemo danas o tome. Fakat je da je Triton svakako jedan od najzagonetnijih svetova (ne objekata!) u našoj porodici, rame uz rame sa Plutonom i Titanom.

Kako je nastao Mesec