Sateliti

Utvrđena priroda Tritonovih gejzira

1crop

Kada bi mene Rada Đurić pozvala u TV emisiju 'Da sam ja neko', rekao bih da bi želeo da posetim Triton. Samo Jelena zna zašto je to tako, ali nećemo danas o tome. Fakat je da je Triton svakako jedan od najzagonetnijih svetova (ne objekata!) u našoj porodici, rame uz rame sa Plutonom i Titanom.

Kako je nastao Mesec

NastanakDDU našoj enciklopediji koju smo otac i ja pisali pre više od jedne decenije a koju možeš i danas da naručiš preko ovog sajta, postoji jedno poglavlje koje ću citirati. I ovako, samo za sebe, dovoljno je interesantno:

Činjenice o Haronu, satelitu Plutona

charon 375

Haron (eng. Charon) je najveći i planeti najbliži Plutonov satelit. Otkrio ga je američki astronom James Chrity 1978. godine. On je zapravo primetio ispupčenje, kako mu se činilo, na Plutonu, a kasnije se, na osnovu posmatranja većeg broja snimaka Plutona utvrdilo da se zapravo radi o satelitu.

Dolazi Plavi Mesec

plavi MesecPlavi Mesec je pred nama i dele nas sati do njegovog dolaska. Nebeska mehanika je slučaj zakazala za 22. avgust u 14:57 što znači da ga nećemo videti jer će kod nas tada biti dan, a  sem toga, nalaziće se daleko ispod horizonta. Pričekaćemo zato noć da Mesec ispolovi i ukaže nam se. Videćemo tada da je naš satelit u duvštvu i da ga krase dve najmožnije planete Sunčevog sisteam: Jupiter i Saturn.

Mesec i mesec – u čemu je razlika?

Fobos

U starom veku nije se znalo da postoje takve stvari kakve su planete, sateliti, meteoroidi itd. Pa čak i onda kada su neka od tih nebeskih tela nazvane planetama nije bila poznata njihova priroda već se smatralo da su to zvezde kao i ostale samo što švrljaju po nebu umesto da stoje u jednom mestu kao druge zvezde (doduše, nije se znalo ni šta su zvezde).

Činjenice o mesecima

titansaturn cassini

Satelit je u astronomiji pratilac, telo koji prati drugo, veće i masivnije na njegovom putu kroz prostor. Od kako je SSSR u svemir izbacio prvi veštački satelit postalo je neophodno da se oni i po nazivu oni razlikuju od prirodnih satelita. Rešenje se nametnulo samo od sebe, pa se od tada najčešće prirodni sateliti jednostavno zovu meseci, a veštački samo sateliti.

Potkategorije