Sunce

Prelet aviona ispred Sunčevih pjega

pega

Prilikom redovnih mjerenja Sunčeve aktivnosti, koja se sastoje od izrade crteža Sunčeve fotosfere, u kojemu se bilježi položaj svake pjege i fakule, astrofotografiranja cijele površine Sunca i video snimanja grupa pjega, 26. februara 2021. godine bio je dan kao i svaki drugi. Iz svoje zvjezdarnice Apollo, sve sam odradio kako je trebalo i prilikom završnih snimanja grupe pjega oznake AR 2804, u vidnom polju astrokamere, na djelić sekunde pojavio se putnički avion.

Više lica Sunca

halloween sun 2014 375

Slike su snimljene sa NASA-ine svemirske solarne opservatorije Solar Dynamics Observatory koja Sunce sve vreme posmatra sa svoje orbite u svemiru.

Ima li Sunce sestru?

Sunce i pratilac

Većina zvezda veličine našeg Sunca ima jednog ili više pratilaca. Zvezde se rađaju u ogromnim oblacima molekularnih gasova, u kojima nastane čitavo jato novih zvezda. Mnoge od njih su čvrsto gravitaciono povezane te nastavljaju svoj život u parovima krećući se jedna oko druge. Odavno se sumnja da i Sunce ima svog parnjaka, samo njega nije lako otkriti.

Pomračenje Sunca 21. juna 2020.

pomracenje21jun2020

U nedelja, 21. juna 2020. dogodiće se magija prirode: pomračenja Sunca. Biće to prstenasto pomračenje, ono kada Mesec poklopi Sunčev disk, ali tako da se i dalje vidi oreol Sunca iza Meseca. To je zato što će prividno disk Meseca biti manji od diska Sunca (a što zavisi od udaljenosti Meseca od nas, posmatrača).