Komete

Venera, Jutarnja zvezda i Večernja zvezda

VeneraMB 1 2

Planeta Venera se nalazi između Zemlje i Sunca. Zbog toga je sa Zemlje u različitim vremenskim periodima vidljiva samo pre izlaska i posle zalaska Sunca, relativno nisko iznad horizonta. Može da se vidi i prilikom njenog tranzita preko diska Sunca ali je ta pojava veoma retka. Na linku je posmatranje tranzita Venere 2004. godine:

Opširnije: Venera, Jutarnja zvezda i Večernja zvezda

Write comment (0 Comments)

Halejeva kometa krenula ka nama

HalejevaOrbitaCrop

Halejeva kometa je najpoznatija od svih kometa koje su upisane u astronomske kataloge. Nazvana je po engleskom astronomu Edmundu Haleju koji ju je posmatrao 1682. godine i, na osnovu zapisa o pojavama kometa od 1531. do 1607., shvatio da se ona periodično javlja na našem nebu. Iako ovu kometu nije otkrio sam Halej, ona je dobila njegovo ime upravo zbog ovog otkrića. Kasnijim istraživanjima utvrđeno je da je ova kometa bila opažena još 240. godine pre naše ere i zatim kasnije sve do novog doba više puta – samo sve do Haleja nije se znalo da se radi o istoj kometi.

Opširnije: Halejeva kometa krenula ka nama

Write comment (2 Comments)

Kometa C/2023 (Lemmon)

c2023Crop

Ova 2023. godina nije imala sjajnijih kometa pogodnih za posmatranja manjim teleskopima. Samo je kometa C/2022 Е3(ZTF) koja se mogla posmatrati od januaru do marta sa naših geografskih širina bila sjajnija i dosegnula prividni sjaj od 4,9 magnitude. Sada u novembru pogodna za posmatranje manjim teleskopom je kometa C/2023 H2 (Lemmon).

Opširnije: Kometa C/2023 (Lemmon)