M85
Galaksija M 85viđena Hablovom širokougaonom kamerom (WFC3). Fotografija je dobijena  kombinacijom infracrvenih, ultraljubičastih i vidljivih zraka.

M 85 je eliptična galaksija(ili po drugim autorima lentikulrana / prelazni oblik između eliptičnih i spiralnih galaksija/) smeštena u sazveđu Coma Berenices (Berenikina kosa). Član je galaktičkog jata Virgo, a njene druge oznake su NGC 4382 i LEDA 40515. Od nas je udaljena oko 50 miliona svetlosnih godina.

M 85 je otkrio Pierre Méchain 4. marta 1781. godine i o tome obavestio svog prijatelja Mesijea (Charles Messier) fracuskog astronoma i lovca na komete koji ju je uvrstio u svoj Katalog zvezdanih jata i galaksija. Otuda oznaka ove galaksije: M (Messier) 85.

Lentikularna ili sočivasta galaksijaje galaksija koja predstavlja prelazni tip između eliptičnih i spiralnih galaksija u Hablovoj klasifikacionoj šemi. Lentikularne galaksije su galaksije koje imaju disk (kao spiralne) koje su potrošile ili izgubile svoju međuzvezdanu materiju (što je odlika eliptičnih galaksija). Zbog svojih slabo ocrtanih spiralnih grana, često je teško razlikovati lentikularne galaksije od eliptičnih, ako se posmatraju spreda, odnosno ako nam je okrenuta njihova prednja strana (naličje). (Vikipedija)

Čini se da M 85 intereguje sa obližnjom vrlo lepom spiralnom galaksijom NGC 4394 (na slici gore levo) i malom eliptičnom galaksijom NGC 4419 (izvan ove fotografije).

Pre 4 do 7 milijardi godina M 85 se verovatno spojila sa drugom galaksijom.

M 85 sadrži oko 400 milijardi zvezda, od kojih je većina njih vrlo stara. Međutim, centralno područje ove galaksije nastanjeno je uglavnom mladim zvezdama, svakako mlađim od tri milijarde godina. One su nastala u kasnijoj fazi paljenja zvezda u ovoj galaksiji, do čega je došlo verovatno u periodu sudara i spajanja ove galaksije sa nekom drugom.

Za razliku od većine drugih galaksija moguće je da M 85 u svom središtu nema supermasivnu crnu rupu. Do ove pretpostavke naučnici su došli merenjem brzine kretanja zvezda u njoj.

Šta su M objekti