Naša galaksija, Mlečni put, je spiralna galaksija sa prečkom u središtu. Ona ima nekoliko krakova, koje još zovemo i ruke, pa tako postoji Orionova ruka u kojoj se i mi nalazimo a tako je nazvana jer se, posmatrano sa Zemlje, nalazi u sazvežđu Orion. Zatim postoje i druge ruke – pogledajte ilustraciju.

Artists impression of the Milky Way updated annotated

A ova ruka o kojoj pričamo je Sagittarius iliti na našem Strelac. Zove se još i Carina–Sagittarius Arm. U njoj se nalaze milijarde zvezda i hiljade oblaka gasa. I ta ruka je, kažu astronomi, slomljena. A radi se o tome da se na detaljnim snimcima te ruke vidi jedan njen deo, promera 3000 svetlosnih godina koji štrči od okoline, tj. iskrivljen je pod uglom od 45 stepeni. To za druge galaksije nije nešto neuobičajeno, ali je prvi put primećeno kod naše galaksije.

ASYNW1221 06

Do ovog otkrića naučnici su došli koristeći podatke sa svemirskog teleskopa Spitzer (koji je sad već uveliko u penziji) i podatke misije Gaia Evropske svemirske agencije.

Čitavo ovo područje obiluje nekim zanimljivim objektima. Tu se nalaze maglina Orao (M16), maglina Omega (M17), maglina Trifid (M20) i maglina Laguna (M8).

Do ovog preloma dolazi, smatraju naučnici, usled sile gravitacije i dalje izučavanje ovih lomova u našoj galaksiji dovelo bi do boljeg razumevanja kako spiralne galaksije formiraju svoje krake, tj. ruke.

Izvor: Astronomy