Dopuna objave https://www.facebook.com/.../4910.../posts/6074874092602379/...

Nekoliko riječi o faznoj krivulji, pojmu koji se spominje u članku o Webbovom istraživanju planeta TRAPPIST-a b:

Dijagram fazne krivulje egzoplaneta

nekako

Ovaj pojednostavljeni dijagram fazne krivulje jednog egozplaneta pokazuje promjenu ukupnog sjaja sustava zvijezda-planet do koje dolazi dok planet orbitira oko zvijezde. Sustav nam izgleda to sjajniji što je teleskopu kroz koji ga se promatra okrenut veći dio osvijetljene strane planeta. Što je, pak, veći dio tamne strane planeta koji je okrenut promatraču, to je sjaj sustava manji. (Kada je nama okrenuta cijela osvijetljena strana planeta (uštap), ona se tada uopće ne vidi jer je planet u tom trenutku pokriven zvijezdom. To je tzv. sekundarna pomrčina. Kada je nama okrenuta cijela neosvijetljena strana planeta (mlađak), ne samo da se ona tada ne vidi, već planet u tom trenutku zaustavlja i dio svjetla zvijezde. Prim. prev.)

Gornji dio slike prikazuje promjenu u fazi planeta (dijelu njegove osvijetljene strane koji je okrenut teleskopu) dok on obilazi oko svoje zvijezde. U sredini je prostorni graf koji prikazuje kako se mijenja ukupni sjaj sustava zvijezda-planet dok planet orbitira oko zvijezde. Na tom grafu, zvanom svjetlosna krivulja, vodoravna ravnina ja ona u kojoj je nalazi orbita planeta, dok je na okomitu os nanesen sjaj. U dnu slike je legenda iz koje je razvidno da je na slici veći sjaj prikazan toplim bojama (narančastom i crvenom), a manji hladnima (zelenom i plavom).

NASA, ESA, CSA, Dani Player (STScI)