eso1024a

Astronomi su po prvi put mogli da prate kretanje vansolarne planete sa jedne na drugu stranu zvezde oko koje kruži. Planeta koja je posmatrana ima najmanju orbitu od svih direktno posmatranih i slikanih vansolarnih planeta i nalazi se na udaljenosti od zvezde koja odgovara rastojanju Saturna od Sunca.

Tim astronoma je koristio NAOS-CONICA (NACO) instrument na 8.2-metarskoj jedinici ESO-ovog Veoma velikog teleskopa u cilju proučavanja okoline zevzde Beta Pictoris tokom 2003., 2008. i 2009. godine. 2003. godine veoma bleg objekat unutar diska je uočen ali nije mogla biti isključena opcija da je to zapravo neka od zvezda iz pozadine. Na novim slikama iz 2008. i proleća 2009. godine izvor je nestao! Najnovija posmatranja tokom jeseni 2009.godine otkrila su da se objekat nalazi na drugoj strani diska zvezde nakon što je prethodno bio sakriven ispre ili iza zvezde. Ovo je bio dokaz da se zapravo radi o vansolarnoj planeti koja kruži oko svoje zvezde domaćina. Takođe, pomoću ovih posmatranja određena je veličina orbite ove planete.

Kompozitna slika pokazuje svetlost reflektovanu od disk prašine u spoljašnjem delu, kako ju je videlo ADONIS instrument na ESO 3.6-metarskom teleskopu 1996. godine. U središnjem delu prikazana su posmatranja planete iz 2003. godine i jeseni 2009. godine dobijena pomoću NACO instrumenta. Moguća orbita ove planete je takođe prikazana sa nešto preuveličanim inklinacionim uglom.

Autorska prava:ESO/A.-M. Lagrange