eso1024d

Stara samo 12 miliona godina, što je tri hiljaditi deo starosti Sunca, Beta Pictoris ima za oko 75% veću masu od naše najbliže zvezde. Nalazi se na oko 60 svetlosnih godina od nas, u sazvežđu Slikar (Slikarev štafelaj), i jedan je od najboljih primera zvezde okružene tankim diskom prašine. Ranija posmatranja ukazivala su na obvojnicu diska , sekundarni disk dugačije inklinacije  i komete koje padaju na zvezdu – što su sve indirektni znaci koji jasno ukazuju na prisustvo masivne planete. Posmatranja pomoću NACO istrumenta na ESO-ovom Veoma Velikom Teleskopu tokom 2003., 2008., i 2009. godine, dokazala su postojanje planete u okolini Beta Pictoris zvezde. Planeta se nalazi na udaljenosti koje je od 8 do 15 puta veća od rastojanja Zemlja-Sunce, tj. iznosi 8 do 15 astronomskih jedinica AU (eng. Atronomical Unit ), što je otprilike jednako rastojanju Saturna od Sunca. Planeta ima oko devet puta veću masu od Jupitera. Masa i lokacija ove vansolarne planete u skladu su sa posmatranom obvojnicom u unutrašnjem delu diska.

Na osnovu podataka dobijenih tokom Digitized Sky Survey 2, ova slika prikazuje regiju od otprilike 1.7 x 2.3 stepeni oko zvezde Beta Pictoris.

Autorska prava:ESO/Digitized Sky Survey 2