IZVOR: SPUTNIKNEWS.COM

Astronomi posmatraju udaljenu zvezdu u procesu uništavanja nekoliko planeta koje se nalaze u njenoj orbiti. Mnogi strahuju da Sunce jednog dana može postati kao beli patuljak VD 1145 + 017, i da će isto tako uništiti naš Sunčev sistem.

patuljak
NASA

Tim naučnika je u časopisu „Nejčer“ obelodanio ova otkrića nakon prvog posmatranja jednog solarnog sistema koji je uništila mrtva zvezda.

„To je nešto što nijedan čovek nije mogao ranije da vidi“, kaže Endru Vanderburg sa Harvard centra za astrofiziku u Kembridžu.

„Posmatramo razaranje solarnog sistema“, napisao je u saopštenju.

Dr Vanderburg i njegov tim su koristili NASA Kepler letelicu za ovo otkriće.

U oktobru 2015. godine astronomi su objavili da je otkriven kameni objekat koji se raspada u smrtonosnoj spirali oko ove daleke zvezde.

To je bio prvi objekat planetarne veličine otkriven u orbiti belog patuljka.

Oni su primetili redovni pad sjaja VD 1145 + 017, zvezde u sazvežđu Device koja je od nas udaljena oko 570 svetlosnih godina, na svaka četiri i po sata, što ukazuje na prisustvo objekata koji je u orbiti zvezde na udaljenosti od oko 840.000 kilometara — što je otprilike dvostruko rastojanje između Zemlje i Meseca.

Ovo otkriće je pružilo uvid u ono što se može desiti našem Sunčevom sistemu kada Sunce prestane da sija.

„Naše Sunce će se jednog dana drastično uvećati i tako postati crveni džin, a pritom će uništiti Merkur i Veneru, a možda Zemlju, pre nego što postane beli patuljak“, izjavio je vodeći autor studije Boris Gensik, astronom na Univerzitetu Vorvik.

„Posmatrajući ovog belog patuljka, zaključujemo kakva može biti sudbina našeg Sunčevog sistema“, dodao je on.

Beli patuljci su ostaci mrtvih zvezda koje su se vremenom ugasile.

Nakon što se najpre povećaju u crvenog džina i „progutaju“ planete unutar svog sistema, zvezde odbacuju svoje spoljne slojeve i od njih ostaje samo malo i veoma gusto jezgro.