Ovo je fantastično! Kako izveštava časopis Astronomy Lawrence Molnar, profesor astronomije i fizike na Calvin koledžu, predviđa zvezdani spektakl koji nas čeka u bliskoj budućnosti, 2022. godine.

Tada će, po njegovim proračunima doći do spajanja dve zvezde što će izazvati eksploziju i pojavu crvene nove. Sa naše distance taj grandiozan događaj će se videti kao vrlo sjajna zvezda magnitude 2, što odgovara sjaju zvezde Polaris. Od zvezda, po sjaju će ga nadmašivati jedino Sirius i Vega. Na našem nebu videće se čitavih šest meseci.

Radi se o kontaktnom binarnom sistemu zvezda u sazvežđu Cygnus (Labud) od nas udaljenom oko 1800 svetlosnih godina. Oznaka ove zvezde je KIC 9832227 (KIC -  Kepler Input Catalog).

kic

Sazvežđe Cygnus, položaj KIC 9832227

Kontaktne binarne (dvojne) zvezde su one koje su toliko blizu jedna drugoj da se dodiruju tako da dele svoje gasovite spoljašnje slojeve.

UmetnickaPredstava

Kontaktna binarna, umetnička impresija. ESO/L. Calçada

Do ovog otkrića profesor Molnar je sa svojim timom došao proučavajući krivu sjaja nove V1309 Scorpii koja je uočena 2008. godine. Proučavajući arhivske podatke astronomi su bili u stanju da prate evoluciju ove nove od 2001. godine, dobijajući tako jasnu sliku o razvoju nove tokom čitave dekade. Kriva sjaja, kaže profesor Molnar, i jedne i druge zvezde se gotovo savršeno poklapaju na osnovu čega je njegov tim proračunao da će se veliki događaj odigrati 2022. godine.

Podsetite se ovog članka za pet godina J