Projekt praćenja ove zvijezde se nastavlja. Ako ste zaboravili ili ste tek sada saznali za to, preporučam vam da prvo pogledate ovdje, tu sam opisao Barnardovu zvijezdu, vidjet ćete zašto se tako zove, tko je prvi opazio njezino brzo kretanje na nebu i još nekoliko zanimljivosti o njoj.

Pa da vidimo kako je prošlo drugo snimanje. Kako sam napisao tamo na kraju, "...odlučio sam svake godine u mjesecu srpnju snimiti isti dio neba kako bi se vidjelo koliko se zvijezda pomiče na nebu u odnosu na druge zvijezde. Metodologija snimanja će biti ista kao i ova kako bi rezultati međusobno bili usporedivi."

slika1

I eto, snimio sam je i ove godine drugi puta po redu. Sada sam krenuo sa snimanjima malo ranije zbog Mjeseca koji je već bio u prvoj četvrti. Kako me ne bi ometao u snimanjima, nije bilo razloga da čekam dulje jer bi se situacija samo pogoršavala. Stoga sam Barnardovu zvijezdu snimio već početkom mjeseca srpnja. Metoda je bila potpuno ista kao i prošle godine, isti teleskop, ista kamera, iste postavke, isti način obrade. Na taj način sam osigurao da usporedba bude što točnija i lakša za prikaz.

slika2

Sada ovdje možete vidjeti kako je to izgledalo. Na prvoj astrofotografiji vidite položaj Barnardove zvijezde u zviježđu Zmijonosca. Druga astrofotografija prikazuje neposrednu okolinu zvijezde. Ni na jednoj ne možemo vidjeti pomak. Da bismo to mogli, trebamo te dvije astrofotografije "blinkati" odnosno periodično naizmjence prikazivati isti kadar kako bi se vidjele promjene. Nekada su astronomi za te potrebe koristili uređaj koji se zvao blink komparator. Bio je sposoban prikazivati dvije staklene ploče sa snimcima neba i projicirati njihovu sliku naizmjenično. Danas za te potrebe imamo računala koja mogu raditi to isto.

Barnardova zvijezda