Tiangong render full

Rekordno kratka gradnja svemirske postaje

Do konca 2022. čak šest raketa poletjeti će s područja Kine u svemir kako bi njihova višemodularna svemirska postaja Tiangong postala potpuno opremljena i operativna. Tijekom proljeća i ljeta predstoje im dva „superteška lansiranja“ modula od po dvadesetak tona (Wentian i Mengtian) koji se priključuju centralnom modulu Tianhe (već je u svemiru). Ka istom cilju krenuti će i dva velika transportna broda tipa Tianzhou kako bi cijeli kompleks opskrbili neophodnim potrepštinama za rad postaje i boravak taikonauta (taikonaut=astronaut odnosno kozmonaut). U složenom dijagramu letova ka kineskom zvjezdanom gradu vinuti će se posade taikonauta u dvije odvojene pilotirane misije svemirskih brodova Shenzhou.

Postavljanje centralnog modula višemodularne kineske svemirske postaje započelo je krajem travnja prošle godine. U njemu se sada nalazi tročlana posada. Tiangong je dizajniran za permanentni boravak tri taikonauta uz kratkotrajnu akomodaciju do ukupno šestero ljudi za vrijeme izmjena posada, dok posada na odlasku završava misiju a novopridošla posada upoznaje situaciju na licu mjesta. Planirano vrijeme rada je deset godina, uz mogućnost produženja na petnaest godina. Radi se o veoma složenoj konstrukciji u svemiru, po svojim karakteristikama nalikuje generaciji prijašnjih ruskih svemirskih postaja tipa MIR (MIR2, koja je dijelom pretočena u ISS) uz primjenu „copi/paste“ riješenja i unaprijeđivanja tehničkih elemenata shodno njihovim potrebama i razvoju tehnologija.

Kina u svemirskim tehnologijama usko surađuje sa Rusijom a otvorena je i već sada prisutna obimna međunarodna suradnja, izuzev SAD. Kad bude potpuno kompletirana (2024.) njoj će se pridružiti i svemirski teleskop Xuntian (tehnološki unaprijeđeni, bliski rođak Hubbleovom svemirskom teleskopu) no on neće stalno biti vezan uz Tiangong već će povremeno, samostalno i autonomno, biti spajan kako bi se na njemu odradile servisne misije.

Nama na zemlji biti će u pogodnim noćima zanimljivo golim okom vidjeti još jedan svemirski grad kako tiho poput sporoputujuće zvijezde prolazi „među zvijezdama“ iznad naših krajeva.