Pre tačno mesec dana Japanci su posle 3,5 godine stigli do asteroida Ryugu! Njihova prva sonda 'Hayabusa' je još 2005. uradila to isto sa asteroidom Itokawa. Daj da uporedimo dva tela...

j1

j2

Već na prvi pogled zapanjujuće je koliko su površine dva asteroida slične! Oblici su im očigledno vrlo različiti, ali dok Itokawa izgleda izlomljeno, površina Ryuge je jednolična – čak je i kamenje na površini otprilike jednake veličine. Itokawa ima čudna ravna 'mora' koja Ryugu očigledno nema, a njen čudan oblik stvara gravitacione anomalije koje skoro loptasta Ryuga nema.

Ovo su asteroidi i komete na kojima smo do sada bili! Ova slika je u boji ali ne prikazuje realno njihov albedo. Ovde nisu dodati Ceres i Vesta, jer su oni mnogo puta veći od Lutetie! Bennu je prikazan kao siva tačka; tokom godine, kad stignu slike sa OSIRIS-REx, slika će biti apdejtovana.

Dragane,....baš lepo!A Marino.....baš... Pre 59 minuta