Dakle osmatrači, ovaj momenat se čekao, komet na večernjem nebu. Da, periodični komet Hartley2 103P je prisutan i sada trenutno oko magnitude 7. U oktobru bi se trebalo desiti dosta povoljnih okolnosti za osmatrače.

Članak sa
astronomija-bih.com
Kao prvo komet bi trebao dostignut magnitudu 5.5 - dakle biti će vidljiv  golim okom iz dobrih uslova za posmatranje (čisto i tamno nebo).Visoko je na nebu što takođe ide na ruku a i u periodu od 1 do 10. oktobra ni Mjesec ne bi trebao svojom svjetlošću da smeta. Bit će u sazvježu Kasiopeje (Cassiopeiea) i na putanji prema sjajnoj zvijezdi Cappela. (Auriga). Ipak valja napomenuti da 5.5 ili 6 magnitude nije isto kao i zvjezdani objekat te magnitude. Naime svjetlost komete je raspršena - nije skoncentrisana u sjajnu tačku. Rekao sam jedno u lovu na prvu kometu da je vise licila na grudvicu vate kada se natopi vodom (recimo u crnoj tinti).
103P-2010Sep03UT

103P/Hartley

Kevin Heider @ LightBuckets

Komet je otkriven 16.marta 1986 godine sa 1,2 metarskim teleskopom iz Australije kada je bio 18-este magnitude od gosp. malcom Hartley-a. Proračun je pokazao da je komet kruži oko Sunca u 6 godisnjem ciklusu. Komet dobija oznaku 103 - dakle to je 103 komet s poznatim orbitalnim parametrima, oznaka 2 nam govori da je to drugi komet koji je okrio  (srečković) gosp. Malcom Hartley. Komet nam je dostupan golim okom, dvogledom ili teleskopom, sve što imate plus jedan od najvažnijih faktora: VOLJA.  Kao uvod u osmatranje već sada možete (za one kojima je to potrebno) na nebu locirati sazvježđe Kasiopeje i na osnovu dole priložene karte zapamtiti mjesto gdje bi se kometa trebala u oktobru najbolje vidjeti.Ostaje nam još da se nadamo da nebo u najpovoljnijem trenutku za osmatranje neće biti prekriveno oblacima.

Detaljnije o samoj kometi: ovdje