Japanski naučnici su pronašli ogromnu pećinu na Mesecu koja bi mogla da posluži za smeštaj mesečeve baze.

Zahvaljujući podacima sa japanskog kosmičkog aparata SELENE koji kruži oko Meseca, stručnjaci su otkrili pećinu dužine oko 50km i širine od gotovo hiljadu metara. Pretpostavlja se da je pećina nastala usled protoka lave za vreme vulkanskih erupcija pre oko tri i po milijarde godina.

p1

“Mi smo pretpostavljali da na Mesecu postoje pećine u obliku dugačkih cevi koje su nastale usled protoka lave, ali do sada nismo mogli da dokažemo njihovo postojanje”, kaže Junići Harujama (Junichi Haruyama), stručnjak Japanske kosmičke agencije (JAXA). Po njegovim rečima, pećina može poslužiti za gradnju mesečeve baze, čime će astronauti biti zaštićeni od opasne radijacije i velikih temperaturnih promena koje vladaju na površini Meseca.

Zanimljivo je da se saopštenje o ovom senzacionalnom otkriću poklopilo sa najavom JAXA-e o spuštanju japanskih astronauta na Mesec posle 2030.

p2  Rupe na Mesecu snimljene sa aparata LRO – dole levo je otvor koji vodi u pećinu u oblasti Marius Hils

Podzemni tunel se nalazi ispod vulkanske oblasti Marijus Hils (Marius Hills) koja se nalazi u Okeanu bure (Oceanus Procellarum). Ime ove oblasti je povezano za kraterom Marius prečnika 41km i dubine 1,7km. Sa visinom reljefa od 200 do 500 metara, Marius Hils predstavlja koncentraciju najviših vulkanskih formacija na Mesecu.

Pored ove, po svemu sudeći na Mesecu postoje još nekoliko pećina vulkanskog porekla. Jedna pećina dužine 1,7km i širine 120m se nalazi na suprotnoj strani Meseca, u oblasti Mare Ingeni (“More mudrosti”), jednom od svega nekoliko “mora” na nevidljivoj strani našeg nebeskog suseda. Nju su otkrili indijski naučnici obradom podataka sa aparata “^andrajan-1”. Pored toga, zahvaljujući snimcima sa američkog aparata LRO, otkriveno je preko 200 rupa na površini Meseca, prečnika od 5 do 900 metara.

p3Pogled na Zemlju iz jedne od mesečevih pećina