Vanzemaljci dolaze htjeli mi to ili ne

U znanstvenom časopisu Nature upravo je objavljen članak o otkriću najmanje sedam exoplaneta oko male zvijezde, crvenog patuljka, udaljene 40 svjetlosnih godina od nas u zviježđu Vodenjaka.

TRAPPIST 1 ESO

TRAPPIST-1 naziv je zvijezde oko koje se nalazi višestruki planetarni sustav. U ovom trenutku ovo je naš najbolji ulov po pitanju potrage za životom negdje u svemiru izjavio je Brice-Olivier Demory, profesor sa University of Bern's Center for Space and Habitability, ujedno i jedan od autora spomenutog članka u časopisu Nature.

Intenzivna istraživanja ovog planetarnog sustava unatrag godinu dana teleskopima sa zemlje i iz svemira neupitno su dokazala postojanje najmanje sedam stjenovitih exoplaneta nalik Zemlji, Marsu ili Veneri. Udaljenosti nekih od tih exoplaneta od njihove matične zvijezde dozvoljavaju postojanje tekuće vode na površini.

TRAPPIST 1 pogled ESO

Uskoro ćemo biti u mogućnosti da novom generacijom zemaljskih i svemirskih teleskopa (James Webb Space Telescope) detaljno istražimo atmosferu tih nebeskih tijela i markiramo postojanje primjerice ozona ali i eventualnih znakova biološke aktivnosti na njima. Sa interpretacijom podataka u astrobiološkom smislu moramo biti jako oprezni, riječ je o udaljenim svjetovima i neke stvari ne moraju biti onakve kakve bismo očekivali, kaže Demory. TRAPPIST-1 sada se nalazi u fokusu astronomskih istraživanja. Cijela je priča otpočela prije godinu dana kada su oko ovog crvenog patuljka najprije otkrivene tri exoplanete a zatim još četiri. Istraživanja su odradili teleskopi iz Čilea, Maroka, Hawaiia, Tenerifa, Južne afrike te svemirski teleskopi Spitzer i HST. Eventualno postojanje intelignetnog života na tehničkoj razini naše civilizacije prema riječima Petra Gljušćića (Astronomska Udruga Vidulini) znači kako je čak i „primitivna“ radio komunikacija moguća gledano kroz vremensko razdoblje od dvije do tri generacije. Nekoliko stotina kandidata nalik na sustav TRAPPIST-1 čeka na skeniranja teleskpima diljem svijeta u narednim godinama. Prava uzbuđenja tek započinju i to u našem bliskom zvjezdanom susjedstvu.