Prema najavama iz europskih i ruskih izvora 07. jula u Moskvi će biti udareni temelji prve, prave (čitaj: djelotvorne) odbrane naše planete od mogućih udara asteroida i kometa. Počesto se u medjima pronalaze natpisi o bliskim preletima asteroida pored Zemlje, nekoliko astronomskih sustava konstantno opaža nebu u potrazi za skrivenom opasnošću, o kataklizmičkim razmjerama napada iz svemira snimljeno je nekoliko (činjenično loših) filmova. Tijekom posljednjih desetak godina nekoliko je letjelica obavilo bliska istraživanja, snimanja pa čak i „raketiranja“ asteroida i kometa. Ipak, svedemo li sva ta događanja na gole činjenice Zemlja je u ovom trenutku potpuno nespremna i ranjiva na scenario globalne katastrofe.

ka1
Udar asteroida

Dužnosnici EU i Rusije u potpunosti su svijesni potencijalne opasnosti i ma koliko da koštala obrana od asteroida ona je realna opasnost. Gospodarske krize ili erupcija vulkana prava su dječja igra prema onome što bi se našoj civilizaciji dogodilo kada bi nas pogodilo nebesko tijelo veličine Učke. Oslobođena energija u takvom bi slučaju bila ekvivalentna istovremenoj eksploziji pedeset milijuna atomskih bombi bačenih na Hirošimu! Krater promjera nekoliko stotina kilometara, gigantski tsunamiji, vjetrovi prema kojima su i najgori uragani tek dječje puhanje u balon te izbačaj trilijuna i trilijuna tona materije u atmosferu, u nekoliko bi dana našu civilizaciju vratio na razvojni stupanj kakvog imamo priliku vidjeti na početnim stepenicama muzeja neandertalaca u Krapini! Tkz nuklearna zima uništila bi gotovo sve što danas poznajemo na našoj rodnoj planeti.

ka2
Udar asteroida

Zemljani puno pričaju o obrani od asterioda, no sve konkretne mjere i akcije mogu se svesti na puko teoretiziranje što bi bilo kad bi bilo. Sumit u Moskvi početak je jednog novog doba: Doba stvarne uspostave učinkovite obrane os napada iz svemira.

da3
Obrana od asteroida

Projekt obrane od asteroida mora se smisleno odraditi. Kakav i koliko brzi odgovor na potencijalnu prijetnju možemo dati. Koliko brzo i daleko možemo otkriti potencijalno opasne objekte te procjeniti njihov sastav a samim time i orgnizirati adekvatnu obranu. Naime nije isto suočimo li se s kamenom gromadom ili s gotovo praškastom strukturom. Astronomi, fizičari, inženjeri, dobiti će političko-financijske okvire u koje će morati ugraditi svoje teorijske pretpostavke. Nakon toga će iste morati biti iskušane na nekom „nevinom“ nebeskom tijelu kako bi znali što nas čeka. Udar asteroida dovoljno velikog da nas uništi nije upitan! Pitanje je samo kada će se to dogoditi i da li ćemo tada biti spremni! Po prvi puta u Zemljinoj povijesti neka civilizacija ima tehničke mogućnosti da obrani planetu od napada iz svemira. Scenario koji će se tada odigrati a što će dogovoriti stručnjaci 07. srpnja u Moskvi možda neće biti Broce Willisova filmskog tipa ali će zasigurno jednog dana biti događaj koji će djeca u osnovnim školama morati zapamtiti kao „Dan kada je obranjena Zemlja!“.

da4
PC igrica, Obrana od asteroida

U ovom trenutku pod oznakom „Potencijalno opasna tijela“ nalazi se 6070 objekata s promjerom od 100-1000 m, te još 806 njih čiji je promjer preko 1000 m! Nažalost, da bi problematika bila teža to su samo oni koje smo otkrili. Astronomima predstoji otkrivanje još nekoliko desetaka tisuća ovakvih tijela. Svemir je veoma opasno mjesto i to trebamo razumijeti. Život u svemiru izgleda da je počesta pojava, no očuvati život na planeti može samo politička volja, znanstveno-tehnološki razvoj i razumijevanje poreznih obveznika za financijska izdvajanja koja će nam prije ili poslje ustrebati.

Još