Kliknite na slike
2011MD_orbita
Shematski prikaz orbite 2011MD
2011MD_umjetnicki_prikaz
Umjetnički prikaz prolaska asteroida pored Zemlje

Novootkriveni asteroid  noćas će proletjeti na svega 12.000km od Zemlje. Otkriven je prije dva dana robotičkim sustavom LINEAR vojske SAD. Njegov prolazak u neposrednoj blizini Zemlje prema izvedenim kalkulacijama njegove orbite nema nikakove šanse za udar u Zemlju. Iako će proći „kroz“ zonu putanje geostacionarnih satelita (36.000km iznad Zemlje) do bliskog susreta s nekim od satelita neće doći.

Prema izračunatim orbitalnim elementima ove nebeske stijene veličine omanje kuće, ovo mu nije ni prvi ni zadnji prolazak pored Zemlje, no u rano jutro tijekom ponedjeljka proći će bliže nego ikad. Zemljina gravitacija djelovati će na njega efektom „gravitacijske praćke“ osjetno mu mijenjajući putanju. Statistički gledano objekt veličine 2011MD prolazi pored Zemlje jednom u šest godina. Posljednjih godina veliki se napori ulažu u sustavno pretraživanje neba kako bi se potencijalna prijetnja iz svemira za našu civilizaciju otkrila na vrijeme. Svojevremeno je zvjezdarnica u Višnjanu (sredinom i krajem devedesetih godina prošlog stoljeća) dala svoj doprinos otkrivanju i praćenju takvih nebeskih tijela.

Pogledajte animacije proleta ovog asteroida