Ovog puta uz pun Mjesec

perzeid 2021 peter R

Skupina međuplanetarne materije čiji se fragmenti blještavo sudaraju s Zemljom visoko u atmosferi, uz noćnu zvjezdanu pozadinu nikog ne ostavljaju ravnodušnim. Posebice ukoliko se tako nešto događa ljeti dok se većina ljudi nalazi vani, na otvorenom, hvatajući dašak hladnijeg zraka nakon dnevne sparine. Meteorska skupina Perzeidi aktivna je od 23.07. do 22.08. uz maksimum aktivnosti u noćima od 10. do 14. avgusta. Ove godine najviše meteora „raketirati“ će naš planet u noći s petka na subotu (12./13. avgust). Deseci više ili manje blještavih, brzih zvijezda padalica projuriti će svakog sata nebeskim svodom. To nipošto ne znači da noćima prije ili poslje maksimuma nema zvijezda padalica. Ima ih itekako, nerijetko se pojavljuju i jako sjajni blještavi dragulji. Čak i takvi koji na djelić sekunde svojom svjetlošću zasjene sve ostale objekte na noćnom nebu. Stoga, vrijedi pogledati noću prema zvijezdama, dovoljno je da uhvatimo samo jedan jedini meteor velikog sjaja, bolid ili možda čak i vatrenu kuglu pa da nam to ostane doživotna uspomena. Za opažanje meteora dovoljno je samo obružati se strpljenjem, otići na lokaciju s što manjim svjetlosnim zagađenjem i nikako ne gledati cijelo vrijeme u mobitel obzirom nam se oči neće akomodirati na mrak. Oči su naš najbolji instrument za opažanje meteora a oni, hmm, pa oni imaju neku svoju ideju pojavnosti, na nama je samo da se udobno smjestimo i sačekamo..

Roditeljsko tijelo Perzeida ostaci su nekadašnjeg kometa Swift-Tuttle čija se brojnost smanjuje godinama.

Počesto ni u životu ne dočekamo pravog ili pravu, to nam se može dogoditi i s meteorima. Ipak najlošija kombinacija je ne otići pod zvijezde i pokušati. Da bi bilo zanimljivije, i teže, ove godine Mjesec nam radi (pre)veliku smetnju na nebu. Pun Mjesec je 12.08.2022. u 03:36.  Više o Perzeidima čitajte u petak!

perzeidi mehanizam dogadjanja