Zemlja je noćas i večeras prošla kroz potok čestica meteorskog roja Geminida koje ulaskom u atmosferu sagorijevaju i koje vidimo kao meteore. Sedam kamera bosansko-hercegovačke meteorske mreže koju zajednički vode Federalni hidrometeorološki zavod i Astronomsko društvo Orion registriralo je u posljednje dvije noći 1180 meteora , a za njih 228 su određene orbite.

43-orbite

Geminidi su neobičan meteorski roj jer pogađaju Zemlju sa strane. Ti meteori nas pogađaju nježno. Dok ljetni Perzeidi uuleću u atmosferu Zemlje sa 37 km u sekundi, što je brzo, a Leonidi još malo brže, Geminidi nas udaraju sa samo 22 kilometara u sekundi. Zbog toga Geminidi mogu uzrokovati pojavu više sporih vatrenih kugli tokom svog godišnjeg nastupa.

Porijeklo meteorskog roja Geminida je malo neobično. Astronomi su u početku mislili da je nebesko tijelo koje je stvorio ovaj roj bio asteroid, ali sada se smatra da je tijelo 3200 Phaethon zapravo bivša, mrtva kometa. Zemlja prolazi kroz ovu struju svemirskih krhotina svake godine sredinom decembra, zbog čega meteori prividno izleću iz sazviježđa Blizanaca.

Kao diplomirani ucesnik skole, mogu vam... 1 dan ranije