Bihac

Slika 1. Blistavi Taurid snimljen sa stanice Bihać

Ferrara

Slika 2. Isti bolid snimljen iz Ferrare (Italija)

Ovih noći Zemlja presjeca orbitu komete 2P/Encke. Raspršeni material koji potiče od ove komete formira meteorski potok Taurida koji svake godine početkom novembra dolazi iz pravca sazviježđa Bik. On je imao je svoj maksimum 5. novembra, ali se njegova aktivnost proteže i na veći dio ovog mjeseca. Ove godine uslovi su veoma povoljni jer nas Mjesec ne ometa svojim sjajem. Iako ovaj potok nema previse meteora (u prosjeku 10 na sat) oni su najčešće veoma sjajni i za njega su veoma karakteristični bolidi. Roj se dijeli na južnu i sjevernu struju. Starost Taurida se procjenjuje na 10 do 20 hiljada godina.

Kamere bosansko-hercegovačke meteorske mreže koju zajedno vode Astronomsko društvo Orion Sarajevo i Federaloni hidrometeorološki zavod snimile su blistavi bolid koji je obasjao Jadran. Bolid je registriran i iz italijanske mreže (stanica Ferrara). Vatrena kugla koju su mnogi vidjeli golim okom, preletjela je 5. novembra u 20 sati i 5 minuta. Njen sjaj se procjenjuje na -9 što je izuzetno. Očekivati je još bolida ovih vedrih noći.

Sjajni Taurid