Kelsi Singer član tima NASA-ine New Horizons misije specijalizovana za geologiju i geofiziku u članku objavljenom 10. avgusta 2015. na blogu Pluto New Horizons piše o atmosferi Plutona koju napušta azot, o glečerima od azota i o tome šta snabdeva Pluton azotom?

Novi Horizonti je poslao slike Plutonove površine i atmosfere. Plutonova atmosfera je slična Zemljinoj po tome što se pretežno sastoji od azota (N). U Plutonovoj atmosferi ima ~ 98% N, dok u Zemljinoj samo ~ 78% N. Atmosfera Plutona je znatno tanja nego Zemljina. Pritisak na površini ovog planetoida je ~ 10.000 puta niži nego na Zemlji.

Molekularni azot (N2) atmosferu Plutona napušta po stopi od više stotina tona po satu. Na slikama visoke rezolucije vidi se nešto što liči na kretanje leda na površini Plutona. Led od azota bi mogao da se kreće(teče) kao glečer.

Odakle sav ovaj azot dolazi?

Jedna mogućnost su komete impaktori koje Plutonu isporučuje sav taj materijal. Komete bi mogle doneti azot na površinu i atmosferu Plutona ali da li ga isporučuju u dovoljnim količinama?
Mlada površina koja ukazuje na nedavnu geološku aktivnost tera na verovatniju predpostvku da toplota i geološka aktivnost unutar samog Plutona izbacuju azot na površinu.

Pluton

Planetary Landscapes

Atmospheric Escape and Flowing N2 Ice Glaciers – What Resupplies Pluto’s Nitrogen? The nitrogen in Pluto’s atmosphere (in the form of N2 gas) is actually flowing away and escaping the planet at an estimated rate of hundreds of tons per hour. We also see what looks like flowing ice on Pluto’s surface in high resolution images made by New Horizons. The water ice (H2O) that we are familiar with on Earth would be completely rigid and stiff at Pluto’s surface temperatures, but ice made out of N2 would be able to flow like a glacier. So where does all of this nitrogen come from? ...Read more at:https://blogs.nasa.gov/…/atmospheric-escape-and-flowing-n2…/

Image caption and credit: Backlit by the sun, Pluto’s atmosphere rings its silhouette like a luminous halo in this image taken by NASA’s New Horizons spacecraft. Image Credit: NASA/JHUAPL/SwRI.

Pluton