Otkrivamo nazive letjelica i zašto baš tako

staford leonov2

Dvije autonomne bespilotne letjelice, HISTRION 203 i HISTRION 206, spremne su za svoje misije u bliskom svemiru. Njihovo lansiranje, prethodno planirano za svibanj, prebačeno je za lipanj. Točan datum lansiranja znati će se 72-24h prije nego se ono izvrši. U opticaju su dvije lokacije, ovisno o projekcijama samog leta i izabranom profilu misija, polijetanje će se izvršiti s lokaliteta Lindar A/B (Lindar) ili SLHP (Pula). Javnost će o lansiranju biti obaviještena dan uoči lansiranja, a sam tijek neposrednih priprema, lansiranje, tijek misija, slijetanje i spašavanje letjelica i korisnog tereta u njima biti će ekskluzivno putem našeg portala praćen u realnom vremenu riječju, fotografijom i videom!

Leonov

Danas, od ekipe Istarskog svemirskog programa Astronomske udruge Vidulini, saznajemo nazive letjelica koje se tehnički vode kao HISTRION 203, odnosno HISTRION 206 (H203, H206, op.a.). U trenutku polijetanja, sve do dostizanja Armstrongove granice (20.000m) nositi će te nazive. Kad letjelice uđu u područje bliskog svemira, pa nadalje do okončanja misija i kasnije u arhivama dobiti će svoje pune nazive; HISTRION 203 Alexey Leonov, odnosno HISTRION 206 Thomas Stafford.

Stafford

Leonov (ruski kozmonaut) i Stafford (američki astronaut) bili su zapovjednici svemirskih brodova Soyuz, odnosno Apollo za vrijeme zajedničke rusko (ex SSSR) – američke misije Apollo-Soyuz tijekom ljeta 1975. godine. Za vrijeme opasnih tenzija u svjetskim geopolitičkim okolnostima tih godina Rusi i Amerikanci smogli su snage zajedno krenuti u svemir, susresti se u svemiru, zagrliti i rukovati kao pravi Ljudi, pripadnici naše vrste homo sapiensa. Leonov i Stafford kasnije su razvili veliko osobno  prijateljstvo i često su bili gosti jedan drugome. Njihovo rukovanje i zagrljaj s osmijehom u svemiru nakon spajanja svemirskih brodova Apollo i Soyuz dali su nadu Čovječanstvu da ćemo opstruirati  destrukciju koja nam je tada svima prijetila. Tada smo preživjeli..

Slična situacija Damoklovog globalnog holokausta upravo je sada nad našim sudbinama. Ovom gestom, da naše letjelice na sebi ponesu imena Leonova i Stafforda, želimo javnosti i medijima uputiti glas mira i razuma. Simbolično, u letjelicama će se nalaziti cijele „posade” Soyuza, odnosno Apolla u sastavu; H203 (Alexei A. Leonov i Valeri N. Kubasov) H206 (Thomas P. Stafford, Vance D. Brand i Donald K. Slayton). Letjelice u sebi nose mnoštvo modula s raznolikim zanimljivim eksperimentima. Čak i najmanji zamah leptirova krila može rezultirati olujom, nadamo se kako će naše letjelice „Leonov” i „Stafford” biti svojevrsni (društveni) leptiri i otpuhati ružne vjetrove daleko od Čovječanstva, rekao nam je za kraj Marino Tumpić voditelj Istarskog svemirskog programa.

Mmm hvala, autoru, veliki zagrljaj :D 17 sati ranije