Porodica poznatih Jupiterovih satelita povećala se za dva člana. Američki astronom Scott Sheppard sa svojim timom, uz pomoć još dvojice poznatih astronoma, jedan je David Tholen sa Havajskog univerziteta, a drugi Chadwick Trujillo sa Univerziteta Severna Arizona, dakle ta sila astronoma objavila je početkom meseca da je otkrila dva nova, do sada nauci nepoznata Jupiterova satelita. Uz ovo ovaj tim astronoma je uspeo da identifikuje još pet ranije otkrivenih, a potom izgubljenih satelita džinovske planete.

orbiteOrbite Jupiterovih satlita

Naime dešava se da neki sateliti budu izgubljeni. Ako se ne utvrde svi nužni parametri novootkrivenog tela neophodnih za izračunavanje njegove orbite, to telo se gubi u mnoštvu nebeski tačkica koje se vide na fotografijama. Ponekad prođu i godine dok se ponovo takvi objekti ne otkriju i utvrdi da su nekada već bili predmet posmatranja, a to je bio i slučaj sa navedenih pet Jupiterovih satelita. Zapravo ima 14 satelita koji se još smatraju izgubljenima, ali koji će kad-tad biti ponovo otkriveni.

s2016j1 s2017j1
S/2016 J1. Vidi se njegovo kretanjeu odnosu na zvezde u pozadini. Image by Scott Sheppard, DTM. S/2017 J1. Vidi se njegovo kretanjeu odnosu na zvezde u pozadini. Image by Scott Sheppard, DTM.

Dva nova satelita dobila su oznake S/2016 J 1 i S/2017 J 1. «S» u ovoj oznaci znači da se radi o satelitu, zatim sledi godina otkrića, «J» je, jasno, Jupiter, a krajnji broj označava redni broj otkrivenog satelita naznačene. Prvi, S/2016 J, je, prema tome otkriven prošle godine ali je to otkriće objavljeno početkom ovog meseca.

Oba satelita u prečniku imaju nešto više od jednog kilometra, prvi je od planete udaljen 21 milion, a drugi 24 miliona kilometara.

Ovim se broj poznatih satelita Jupitera popeo na 69.

Broj satlita po matičnim planetama