Zbog globalne pješčane oluje upitan opstanak robota na Marsu

mars oluja dan noc 2018

Mars, planet najsličniji Zemlji ovog je ljeta vidljiv svake vedre noći na našem nebu kao sjajna crvenkasta zvijezda lako vidljiva golim okom.

S druge strane, imaginarni stanovnici na Marsu u znatno su drugačijem položaju posebice proteka dva mjeseca. Povećanje temperature tla i atmosfere nerijetko uzrokuje velike pješčane oluje na Marsu. Aktualna oluja poprimila je kiklopske, planetarne razmjere a robote na Marsovoj površini izbacila iz stroja. MER-B pogonjen fotonaponskim panelima ne javlja se Zemlji već skoro tri mjeseca, nuklearno pogonjen MSL sveo je operativnost na minimum. Svemu tome uzrok je pješčana oluja koja je dan na Marsu pretvorila (gotovo) u  noć.

Velike količine pijeska i prašine u atmosferi potpuno su zacrnile nebo te je Sunce sada „nevidljivo“ čak i u podne. Postoje naznake da je globalna oluja krajem avgusta počela gubiti na snazi te se pojavljuju „pukotine“ u pješčanim, neprozirnim oblacima. Osim po tehnici na Marsu i letjelicama oko Marsa znatno je otežano a u nekim situacijama i potpuno onemogućeno istraživanje sve dok oluja ne prođe. Ono što je pak nama na Zemlji najzanimljivije je to da se Mars proteklih tjedana nalazio veoma blizu zemlje (nebeska mehanika i njezine zakonitosti) no izostao je kristalno čist pogled na njegovu geografiju kroz teleskope obzirom  vidimo samo neprozirnu atmosferu, odnosno disk bez detalja.

mars noc po danu pjescana oluja